Medewerker in beeld: HR-adviseur Sona Mamedova

Wie ben je en wat doe je bij De-Bruggen?
Ik werk op kantoor, de Van Stolbergweg 199. Hier ben ik werkzaam als HR-adviseur. Ik ben bij De-Bruggen begonnen als HR-stagiair in februari 2022. Tijdens mijn stageperiode heb ik veel mogen leren en mogen groeien. Na mijn stage werd mij een contract aangeboden die ik graag ondertekende. Zo zit ik hier 🙂 Tegenwoordig houd ik mij bezig met verschillende projecten, zoals het digitaliseren van documenten en bekommer ik mij om de huidige en toekomstige lichtingen stagiairs.

Een gemiddelde werkdag…
Mijn werkdag is erg verschillend. De dag dat ik op kantoor ben verschilt wekelijks. Ik werk momenteel één keer per week, omdat ik hiernaast bezig ben met afstuderen oftewel het schrijven van mijn scriptie. Mijn werkdag is altijd erg bewogen, ik heb vaak meetings/overleggen met het HR-team en daarnaast heb ik online of telefonisch overleggen over de actoren vanuit verschillende projecten. Daarnaast houd ik ervan om in contact te zijn met de medewerkers/collega’s van De-Bruggen, dit doe ik uit persoonlijke interesse maar dit past ook zeker bij een HR-werknemer.

Mijn expertise en kwaliteiten
Ik ben een sociaal, oplossingsgericht, positief, resultaatgerichte young professional. Ik ben ambitieus en enthousiast. Ik luister zonder oordeel en help een ander altijd graag. Ik geef gevraagd en ongevraagd mijn advies, in de hoop nieuwe inzichten te bieden of de ander verder te helpen. Collega’s kunnen een beroep doen op mijn luisterend oor, mijn adviezen en mijn rol als mediator/conflictmanager.

Jullie mogen mij ’s nachts wakker maken voor..
Voor een leuke verrassing, zoals een stedentripje of mijn (verre) familie die mij bezoekt. Anders blijf ik liever slapen haha.

Werken bij De-Bruggen is bijzonder door..
De mensen. Door de maanden heen heb ik niet alleen veel van ze mogen leren, maar hun ook beter mogen leren kennen. Wie hun dierbaren zijn, wat ze doen voor hun plezier of wat ze op de planning hebben staan voor het aankomend weekend. Ook zijn de mensen van De-Bruggen erg begripvol en meegaand. Als er iets op mijn hart ligt, weet ik dat ik het kan delen en er geen oordeel geveld wordt, maar er juist met mij wordt meegedacht en meegevoeld. Dit schept een gevoel van thuis zijn bij mij en hier hecht ik veel waarde aan.

Vacature: Trajectbegeleider

Ben jij de spin in het web wanneer er een nieuw traject voor een cliënt wordt opgestart? Voer jij gesprekken met ketenpartners, cliënten en collega’s en bewaak jij de voortgang van het begeleidingstraject? Dan bieden wij jou deze geweldige functie van trajectbegeleider aan bij een van onze mooie locaties Zuidlaren of Wildervank! Locatie wordt nader bepaald.

Wie zijn wij?

De-Bruggen biedt beschermd wonen en begeleiding op individueel- en groepsniveau. We zijn gespecialiseerd in het begeleiden van personen vanaf 17 jaar met een (complexe) meervoudige problematiek. Dit kan zich kenmerken door gedrags- en/of verslavingsproblemen. Ook kan er sprake zijn van een dubbele diagnose van zowel een psychiatrische aandoening als een verstandelijke beperking. Iedereen met een hulpvraag is welkom, bij ons staat het individu centraal. Dat betekent dat we samen met de cliënt bekijken hoe we het beste kunnen ondersteunen. Tijdens het traject binnen De-Bruggen begeleiden we naar het gewenste niveau van zelfstandigheid aan de hand van een persoonlijk begeleidingsplan. Hierin richten we ons op verschillende leefgebieden volgens een oplossingsgerichte aanpak.

Wat ga je doen?

We zijn per direct op zoek naar een enthousiaste, gedreven, betrokken collega met hart voor onze cliënten. Wat we verwachten is dat jij als trajectbegeleider in korte tijd de hulpvraag van de cliënt ontdekt, vaststelt en dit samen met de cliënt om weet te zetten in een individueel begeleidingsplan. Overzicht bewaken en behouden zijn belangrijke kwaliteiten in deze functie. Dit omdat je één van de eindverantwoordelijken bent voor het zorgtraject van de cliënt. Je werkt met een zeer diverse caseload waarin jij verantwoordelijk bent voor het coördineren van de begeleiding van de cliënten. Dit doe je samen met persoonlijk begeleiders. Hierin is het van belang om de administratie van zowel jezelf als je collega’s goed in de gaten te houden. Feedback hierin voorzien en ontvangen hoort daar ook bij.

Als trajectbegeleider houdt je je o.a. bezig met de volgende taken:

  • Inventariseren van de hulpvraag;
  • Begeleidingsplan opstellen en uitvoeren;
  • Signaleringsplan controleren en bijwerken;
  • Bijhouden van cliëntdossiers;
  • Onderhouden van contacten met familie en/of andere dienstverlenende/ betrokken instanties;
  • Initiëren en organiseren van zorgoverleggen;
  • Tijdig aanvragen, evalueren en bijstellen van indicaties.

Wie ben jij?

Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding en bent in het bezit van een rijbewijs en een auto. Hbo-opleidingen, die goed aansluiten bij deze functie zijn; MWD, SPH, SJD, Social Work, Toegepaste Psychologie, master Forensisch Sociale Professional of Ervaringsdeskundigheid in Zorg en Welzijn. Je hebt ervaring met de genoemde taken en onze doelgroep. Je hebt kennis van sociale systemen, sociaalwetenschappelijke theorieën, psychische en/of psychosociale problematiek en maatschappelijke ontwikkelingen. Je bent bekend met wet- en regelgeving t.a.v. WMO, WLZ, Forensische Zorg. Daarnaast heb je kennis van de methodieken neurolinquïstisch programmeren (NLP), oplossingsgericht werken, motiverende gespreksvoering, eigen kracht en ervarend leren.

Als persoon herken jij je in de volgende competenties:

  • Cliëntgericht;
  • Flexibel;
  • Betrokken;
  • Positief;
  • Oplossingsgericht.

Wat zijn de arbeidsvoorwaarden?

Op basis van de werkzaamheden en verantwoordelijkheden is de functie van trajectbegeleider binnen De-Bruggen ingeschaald in schaal 7 of 8 van de CAO Sociaal Werk. Dit is afhankelijk van je kennis en werkervaring. Naast je maandsalaris ontvang je een loopbaanbudget, vitaliteitsuren (afhankelijk van je leeftijd) en een individueel keuze budget (IKB). Je IKB bestaat uit vakantietoeslag, eindejaarsuitkering, bovenwettelijk vakantieverlof en tegemoetkoming premie ziektekostenverzekering. De werkzaamheden zijn voor 32 uren per week verdeelt over vier dagen. Tijdens de feestdagen ben je beschikbaar voor een telefonische bereikbaarheidsdienst. De feestdagenplanning wordt ruim van tevoren gemaakt.

Hoe verloopt de sollicitatieprocedure?

Stuur je motivatie en cv naar hr@bijdebruggen.nl. Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Cilla van Linschoten, de HR-manager, via het telefoonnummer 06-11464084. Twee sollicitatiegesprekken en een meeloopdag(deel) zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure. Ben je enthousiast geworden over de functie inhoud en onze organisatie dan ontvangen we graag jouw motivatie + cv en spreken we elkaar wellicht binnenkort!

VERVULD: Vacature managementassistent

Ben jij assertief, een teamplayer en gestructureerd? Heb je daarnaast ervaring in werken in een zorg organisatie? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wie zijn wij?

De-Bruggen biedt beschermd wonen, dagbesteding en begeleiding op individueel- en groepsniveau. We zijn gespecialiseerd in het begeleiden van personen vanaf 17 jaar met een (complexe) meervoudige problematiek. Dit kan zich kenmerken door gedrags- en/of verslavingsproblemen. Ook kan er sprake zijn van een meervoudige diagnose van zowel een psychiatrische aandoening als een verstandelijke beperking. Iedereen met een hulpvraag is welkom, bij ons staat het individu centraal. Dat betekent dat we samen met de cliënt bekijken hoe we beste kunnen ondersteunen. Tijdens het traject binnen De-Bruggen begeleiden we naar het gewenste niveau van zelfstandigheid aan de hand van een persoonlijk begeleidingsplan. Hierin richten we ons op verschillende leefgebieden volgens een oplossingsgerichte aanpak.

Wat ga je doen?

Jij biedt ondersteuning aan onze directeur bij zijn dagelijkse werkzaamheden. Jouw grootste uitdaging is hem ontlasten. Dit doe je door ondersteunende secretariële- en administratieve taken te verrichten. De werklocatie zal Zuidlaren of Veendam zijn. In je functie zal je regelmatig beide locaties bezoeken.
Als managementassistent houdt je o.a. bezig met de volgende taken:

  • Je bent het aanspreekpunt voor directie en het managementteam bij in- en externe relaties;
  • Je beoordeelt documenten op compleetheid en legt deze voor aan de directie en managementteam ter lezing en/of eventuele ondertekening. Vervolgens handel je deze verder zelfstandig af;
  • Je behandelt in- en uitgaand mailverkeer;
  • Je beheert en bewaakt de agenda;
  • Je maakt samenvattingen, verslagen en/of actielijsten van vergaderingen en overleggen.  Verder onderneem je actie om de voortgang van de gemaakte afspraken te bewerkstelligen;
  • Je gaat verantwoordelijk om met het uitvoeren van vertrouwelijke en/of complexe secretariële werkzaamheden;
  • Je stelt zelfstandig brieven op, verwerkt in- en uitgaande correspondentie.

Wie ben jij?

Je hebt een relevante mbo opleiding afgerond met een hbo werk- en denkniveau. Daarnaast heb je minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie. Ook heb je ervaring met documentbeheer en office systemen. Je bent 24-36 uur per week beschikbaar bij voorkeur op wisselende dagen. Je bent communicatief vaardig, je werkt oplossingsgericht en dienstverlenend.

Als persoon ben je sterk in samenwerken en herken jij je in de volgende competenties:

  • Duizendpoot;
  • Gestructureerd;
  • Actuele kennis;
  • Overzicht hebben en kunnen geven;
  • Zelfvertrouwen;
  • Enthousiast.

Wat heeft De Bruggen jou te bieden?

Op basis van de werkzaamheden en verantwoordelijkheden is de functie van managementassistent binnen De-Bruggen ingeschaald in schaal 6 van de CAO Sociaal Werk. Naast je maandsalaris ontvang je een loopbaanbudget, (afhankelijk van je leeftijd) vitaliteitsuren en een individueel keuze budget. Je individuele keuze budget bestaat uit vakantietoeslag, eindejaarsuitkering, bovenwettelijk vakantieverlof en tegemoetkoming premie ziektekostenverzekering. De werkzaamheden zijn voor minimaal 24 uren per week, verdeeld over 3 dagen.

Hoe verloopt de sollicitatieprocedure?

Stuur je motivatie en cv naar hr@bijdebruggen.nl. Je mag van ons een reactie verwachten. Wil je meer informatie dan kun je bellen met Cilla van Linschoten, HR-manager. Zij is te bereiken op telefoonnummer 06-11464084. Twee sollicitatiegesprekken en een meeloop dag zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure. Dit proces kan in overleg versneld worden.

Ben je enthousiast geworden over de functie en onze organisatie dan ontvangen we graag jouw motivatie + cv en spreken we elkaar wellicht binnenkort!

Vacature persoonlijk begeleider zelfstandig wonen

Heb je ervaring met het begeleiden van cliënten met een verslavingsproblematiek, psychische problemen en/of een verstandelijke beperking, staat bij jou de cliënt centraal en ben jij betrokken, positief en oplossingsgericht? Dan zijn wij voor onze locatie in Wildervank op zoek naar jou!

Wie zijn wij?

De-Bruggen biedt beschermd wonen, dagbesteding en begeleiding op individueel- en groepsniveau. We zijn gespecialiseerd in het begeleiden van personen vanaf 17 jaar met een (complexe) meervoudige problematiek. Dit kan zich kenmerken door gedrags- en/of verslavingsproblemen. Ook kan er sprake zijn van een meervoudige diagnose van zowel een psychiatrische aandoening als een verstandelijke beperking. Iedereen met een hulpvraag is welkom, bij ons staat het individu centraal. Dat betekent dat we samen met de cliënt bekijken hoe we het beste kunnen ondersteunen. Tijdens het traject binnen De-Bruggen begeleiden we naar het gewenste niveau van zelfstandigheid aan de hand van een persoonlijk begeleidingsplan. Hierin richten we ons op verschillende leefgebieden volgens een oplossingsgerichte aanpak.

Wat ga je doen?

Je bent persoonlijk begeleider van een aantal cliënten die veelal zelfstandig wonen. Als persoonlijk begeleider (zelfstandig wonen) ben je in staat de zelfredzaamheid van cliënten te stimuleren en het zelfstandig functioneren van je cliënt te herstellen, behouden of ontwikkelen. Je biedt vraaggerichte ondersteuning en begeleiding op het gebied van de persoonlijke verzorging, wonen, huishouden en dagbesteding. De focus ligt hierin op het stimuleren van zelfredzaamheid. Dit wordt gedaan door de cliënt zoveel mogelijk doelgericht en oplossingsgericht te laten denken en werken. De doelgroep van deze woonvorm zijn cliënten in een 2e fase van hun begeleidingstraject. Ze zijn zelfstandiger in ADL-vaardigheden dan cliënten in een 1e fase of hebben een contra-indicatie groep. Daarnaast doe je een deel ambulante begeleiding in en rond Veendam. Het is van groot belang dat jij ervaring hebt met onze specifieke doelgroep om zo adequaat te kunnen reageren op de signalen, die jouw cliënt aangeeft. In deze veelzijdige functie heb je samen met je collega’s een werkplek in het gebouw waar de cliënten wonen. Jij draait dag-, late- en weekenddiensten. Ook werk je tijdens feestdagen en heb je bereikbaarheidsdiensten.

Als persoonlijk begeleider zelfstandig wonen houdt je je o.a. bezig met de volgende taken:

  • Begeleiden, stimuleren en activeren van de cliënten bij ADL- activiteiten;
  • Begeleiden en ondersteunen van de cliënt met het werken aan de leerdoelen uit het begeleidingsplan;
  • Medicatieverstrekking o.b.v. de medicatiedeellijsten van de apotheek;
  • Observeren en activeren van cliënten in groepsverband en per individu op locatie in hun dagelijkse leefomgeving;
  • Geeft inzicht in eigen gedrag van de cliënt en diens leefomgeving;
  • Doelgericht cliënten begeleiden aan de hand van methodieken;
  • Dagelijkse rapporteren volgens de SOAP-methodiek over de activiteiten, het gedrag en begeleiding van cliënt;
  • Opstellen, bespreken en uitvoeren van het signaleringsplan;
  • Vaste en onverwachtse contactmomenten met cliënten;
  • Onderhouden van contacten met familie en/of andere dienstverlenende/ betrokken instanties;
  • Ondersteunen van trajectbegeleiding bij het opstellen van het begeleidingsplan en dit samen elk half jaar evalueren.

Wie ben jij?

Je hebt een afgeronde mbo of hbo zorg gerelateerde opleiding (bijvoorbeeld SPV/SPH/SAW). Daarnaast heb je aantoonbare werkervaring als persoonlijk begeleider met onze doelgroep. Je bent minimaal 28,8 uren per week beschikbaar verdeeld over 4 dagen per week en in het bezit van een rijbewijs en auto. Als ervaren zorgprofessional ben jij in staat om cliënten te stimuleren en te motiveren en een goede sfeer te creëren binnen de woonvorm. Je hebt sociale vaardigheden, die goed van pas komen bij het omgaan met fysiek geweld en verbale agressie van cliënten. Tijdens deze situaties werk je de-escalerend, handel je professioneel en treedt je adequaat op.

Als persoon ben je sterk in samenwerken en herken jij je in de volgende competenties:

  • Cliëntgericht;
  • Flexibel;
  • Betrokken;
  • Positief;
  • Oplossingsgericht.

Wat heeft De Bruggen jou te bieden?

Op basis van de werkzaamheden, verantwoordelijkheden en afhankelijk van jouw afgeronde opleiding en werkervaring is de functie van persoonlijk begeleider (zelfstandig wonen) binnen De-Bruggen ingeschaald in schaal 6 van de cao Sociaal Werk. Naast je maandsalaris ontvang je een loopbaanbudget, afhankelijk van je leeftijd bouw je vitaliteitsuren op en heb je een individueel keuze budget. Je individuele keuze budget bestaat uit vakantietoeslag, eindejaarsuitkering, bovenwettelijk vakantieverlof en tegemoetkoming premie ziektekostenverzekering. De werkzaamheden zijn voor 28,8 uren per week verdeelt over vier dagen.

Hoe verloopt de sollicitatieprocedure?

Je mag je motivatie en cv mailen naar hr@bijdebruggen.nl. Vervolgens kun je een antwoord van ons verwachten binnen een aantal werkdagen. Wil je meer informatie dan kun je bellen met Cilla van Linschoten, HR-manager. Zij is te bereiken op telefoonnummer 06-11464084. Twee sollicitatiegesprekken en een meeloopdag zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Ben je enthousiast geworden over de functie en onze organisatie dan ontvangen we graag jouw motivatie + cv en spreken we elkaar wellicht binnenkort!

VERVULD Vacature nachtwaker Veendam

Heb je ervaring als nachtwaker en heb je affiniteit met de zorg? Staat bij jou de veiligheid van de cliënten centraal, weet jij in stressvolle situaties de rust te bewaren en de situatie te de-escaleren? Dan zijn wij voor onze locatie in Veendam op zoek naar jou.

Wie zijn wij?
De-Bruggen biedt beschermd wonen, dagbesteding en begeleiding op individueel- en groepsniveau. We zijn gespecialiseerd in het begeleiden van personen vanaf 17 jaar met een (complexe) meervoudige problematiek. Dit kan zich kenmerken door gedrags- en/of verslavingsproblemen. Ook kan er sprake zijn van een meervoudige diagnose van zowel een psychiatrische aandoening als een verstandelijke beperking. Iedereen met een hulpvraag is welkom, bij ons staat het individu centraal. Dat betekent dat we samen met de cliënt bekijken hoe we het beste kunnen ondersteunen. Tijdens het traject binnen De-Bruggen begeleiden we naar het gewenste niveau van zelfstandigheid aan de hand van een persoonlijk begeleidingsplan. Hierin richten we ons op verschillende leefgebieden volgens een oplossingsgerichte aanpak.

Wat ga je doen?
Als nachtwaker zorg jij voor de veiligheid in én om de woonvorm. Jij bent contactpersoon voor zowel cliënten als collega’s over veiligheid en treedt op wanneer er een gevaarlijke situatie lijkt te ontstaan. De-escaleren van de situatie is daarbij het uitgangspunt. Je wijst zo nodig op de naleving van de veiligheidsvoorschriften en huisregels. Je treedt op bij overlast, vandalisme of geweld en belt indien nodig politie, brandweer en/of een arts.
Als nachtwaker bij De Bruggen zal je waakdiensten draaien van 22:30 uur tot 8:00 uur. Je begint je dienst met een overdracht samen met collega’s. Tijdens een dienst loop je rondes lopen op de woonvorm om in de gaten te houden of de nachten rustig verlopen bij de cliënten. Tijdens je dienst rapporteer je hoe de nacht is verlopen en heb je en overdracht met de collega’s van de dagdienst.
Daarnaast zal je vraaggerichte ondersteuning bieden aan cliënten als dit nodig is. Jou aanwezigheid zorgt ervoor dat de cliënt een veilige en prettige leefsituatie heeft.

Wie ben jij?
Je hebt minimaal een afgeronde MBO 3 of  MBO 4 opleiding beveiliging of zorg . Daarnaast heb je aantoonbare werkervaring (als beveiliger/nachtwaker) in de zorg. Door je ervaring heb je kennis over onze doelgroep, affiniteit met forensische psychiatrie en kennis van de richtlijnen ten aanzien van veiligheid en hygiëne. Je kunt zelfstandig je werkzaamheden uitvoeren binnen gestelde richtlijnen. Het aantal diensten in de week zijn bespreekbaar. Daarnaast ben je bereid om op feestdagen en weekenden te werken. Je bent in bezit van een rijbewijs b en eigen vervoer. Verder beschik je over een BHV/ EHBO certificaat of ben je bereid deze te halen. Dit geldt ook voor het certificaat omgaan met agressie.

Daarnaast ben je iemand die stevig in je schoenen staat. Je bent rustig, communicatief sterk en kan goed grenzen stellen. Je kunt goed luisteren, bent empathisch en toont daarbij een betrokken houding. Ook durf je verantwoordelijkheid te nemen.

Wat heeft De Bruggen jou te bieden?
Op basis van de werkzaamheden en verantwoordelijkheden en afhankelijk van jouw afgeronde opleiding en werkervaring is de functie van beveiliging binnen De-Bruggen ingeschaald in schaal 3 van de CAO Sociaal Werk. Naast je maandsalaris ontvang je een loopbaanbudget, vitaliteitsuren (afhankelijk van je leeftijd) en een individueel keuze budget. Je individuele keuze budget bestaat uit vakantietoeslag, eindejaarsuitkering, bovenwettelijk vakantieverlof en tegemoetkoming premie ziektekostenverzekering.

Hoe verloopt de sollicitatieprocedure?
Stuur je motivatie en CV naar hr@bijdebruggen.nl. Je mag van ons een reactie verwachten. Wil je meer informatie dan kun je bellen met Cilla van Linschoten, HR Functionaris. Zij is bereiken op telefoonnummer 06-11464084. Twee sollicitatiegesprekken en een meeloop dag zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Ben je enthousiast geworden over de functie en onze organisatie dan ontvangen we graag jouw motivatie + CV en spreken we elkaar wellicht binnenkort!

VERVULD: Vacature slaapwacht

Ben jij in bezit van een hbo propedeuse van de studie Social Work of Toegepaste Psychologie? Of volg je een andere hbo opleiding en heb je andere relevante ervaring? Geniet jij van de rust tijdens de nacht? Weet jij de rust en veiligheid te bewaken en heb jij hart voor de zorg? Dan is onze vacature voor slaapwacht wat voor jou!

Wie zijn wij?
De-Bruggen biedt beschermd wonen en begeleiding op individueel- en groepsniveau. We zijn gespecialiseerd in het begeleiden van personen vanaf 17 jaar met een (complexe) meervoudige problematiek. Dit kan zich kenmerken door gedrags- en/of verslavingsproblemen. Ook kan er sprake zijn van een meervoudige diagnose van zowel psychiatrische aandoening als verstandelijke beperking. Iedereen met een hulpvraag is welkom, bij ons staat het individu centraal. Dat betekent dat we samen met de cliënt bekijken hoe we hem/haar het beste kunnen ondersteunen. Tijdens het traject binnen De-Bruggen begeleiden we naar het gewenste niveau van zelfstandigheid aan de hand van een persoonlijk begeleidingsplan. Hierin richten we ons op verschillende leefgebieden volgens een oplossingsgerichte aanpak. Bekijk dit filmpje voor een om kennis te maken met De-Bruggen, de collega’s en de werkzaamheden.

Wat ga je doen?
De slaapwacht verricht een slaapdienst tussen 22:30 uur tot 08:00 uur. Als slaapwacht draag je, in de nachtelijke uren, zorg voor rust en veiligheid op de woonvorm. In geval van calamiteiten en crisissituaties treedt je handelend en professioneel op. Als slaapwacht biedt je praktische en tijdelijke ondersteuning in de nacht en voer je facilitaire werkzaamheden uit. Ook is cliënt contact als slaapwachter van belang, ongeacht het gedrag. Indien nodig treedt de slaapwachter regulerend op bij conflicten die zich voordoen in en om de woonvorm. De slaapwachter handelt aan de hand van protocollen en/of begeleidingsplannen handelen bij praktische problemen, urgente zorgvragen en calamiteiten. Daarnaast signaleert en rapporteert de slaapwachter problemen, veranderingen en bijzonderheden van cliënten bij de overdracht aan de dagdienst en draagt de dienst van de vorige avond over.

Wie ben jij?
Je bent in bezit van een hbo propedeuse van de studie Social Work of Toegepaste Psychologie. Of je volgt een andere hbo opleiding en hebt relevante werkervaring. Je hebt kennis over onze doelgroep, affiniteit met forensische psychiatrie en kennis van de richtlijnen ten aanzien van veiligheid en hygiëne. Je kunt zelfstandig je werkzaamheden uitvoeren binnen gestelde richtlijnen. Het aantal diensten in de week zijn bespreekbaar. Daarnaast ben je bereid om op feestdagen en weekenden te werken. Je bent in bezit van een rijbewijs b en eigen vervoer. Verder beschik je over een BHV/ EHBO certificaat of ben je bereid deze te halen. Dit geldt ook voor het certificaat omgaan met agressie.

Daarnaast ben je iemand die zelfstandig te werk gaat en sterk in de schoenen staat. Je bent rustig, communicatief sterk en kan goed grenzen stellen. Je kunt goed luisteren, bent empathisch en toont daarbij een betrokken houding. Ook durf je verantwoordelijkheid te nemen.

Wat heeft De-Bruggen jou te bieden?
Op basis van jouw opleiding en werkervaring schalen wij jou in aan de hand van de cao Sociaal Werk. Naast je maandsalaris ontvang je een loopbaanbudget, vitaliteitsuren (afhankelijk van je leeftijd) en een individueel keuze budget. Je individuele keuze budget bestaat uit vakantietoeslag, eindejaarsuitkering, bovenwettelijk vakantieverlof en tegemoetkoming premie ziektekostenverzekering.

Hoe verloopt de sollicitatieprocedure?
Je mag je sollicitatie richten aan Cilla van Linschoten (HR-manager bij De-Bruggen) via hr@bijdebruggen.nl. Graag ontvangen wij de sollicitatie met cv en motivatiebrief. Tevens kun je Cilla bellen voor meer informatie op het telefoonnummer: 06-11464084.

VERVULD: Vacature persoonlijk begeleider A Zuidlaren

Heb je ervaring met het begeleiden van cliënten op de groep met psychiatrische- en/of verslavingsproblematiek, staat bij jou de cliënt centraal en ben jij betrokken, positief en oplossingsgericht? Dan zijn wij voor onze locatie in Zuidlaren op zoek naar jou!

Wie zijn wij?
De-Bruggen biedt beschermd wonen, dagbesteding en begeleiding op individueel- en groepsniveau. We zijn gespecialiseerd in het begeleiden van personen vanaf 17 jaar met een (complexe) meervoudige problematiek. Dit kan zich kenmerken door gedrags- en/of verslavingsproblemen. Ook kan er sprake zijn van een meervoudige diagnose van zowel een psychiatrische aandoening als een verstandelijke beperking. Iedereen met een hulpvraag is welkom, bij ons staat het individu centraal. Dat betekent dat we samen met de cliënt bekijken hoe we het beste kunnen ondersteunen. Tijdens het traject binnen De-Bruggen begeleiden we naar het gewenste niveau van zelfstandigheid aan de hand van een persoonlijk begeleidingsplan. Hierin richten we ons op verschillende leefgebieden volgens een oplossingsgerichte aanpak.

Wat ga je doen?
Als persoonlijk begeleider draag jij verantwoordelijkheid voor de dagelijkse gang van zaken op de groep. De zelfstandigheid en zelfredzaamheid van de cliënt en het verbeteren van het woon-, werk- en leefklimaat zijn onderdeel van de functie. Daarnaast bied je een ondersteunende en begeleidende rol uit de 11 leefgebieden van de zelfredzaamheidmatrix. Jij bevordert een veilige en prettige leefsituatie van de cliënt binnen De-Bruggen.

Als persoonlijk begeleider ben je in staat de zelfredzaamheid van cliënten te stimuleren en het zelfstandig functioneren van je cliënt te herstellen, behouden of ontwikkelen. Je biedt vraaggerichte ondersteuning en zorg op het gebied van de persoonlijke verzorging, wonen, huishouden en dagbesteding. De focus ligt hierin op het stimuleren van zelfredzaamheid. Dit wordt gedaan door de cliënt zoveel mogelijk doelgericht en oplossingsgericht te laten denken en werken. Het is van groot belang dat jij ervaring hebt met onze specifieke doelgroep om zo adequaat te kunnen reageren op de signalen, die jouw cliënt aangeeft. In deze veelzijdige functie werk je op de groep. Dat betekent dat je dag-, late-, weekend- en slaapdiensten werkt. Ook tijdens feestdagen.

Als persoonlijk begeleider houdt je je o.a. bezig met de volgende taken:

  • Begeleiden, stimuleren en activeren van de cliënten bij ADL- activiteiten;
  • Cliënten ondersteunen met het opstellen van begeleidingsplannen;
  • Medicatieverstrekking o.b.v. de medicatiedeellijsten van de apotheek;
  • Observeren en activeren van cliënten in groepsverband en per individu op locatie in hun dagelijkse leefomgeving;
  • Doelgericht cliënten begeleiden aan de hand van methodieken;
  • Dagelijkse rapporteren over de activiteiten, het gedrag en begeleiding van cliënt;
  • Opstellen, bespreken en uitvoeren van het signaleringsplan;
  • Onderhouden van contacten met familie en/of andere dienstverlenende/ betrokken instanties;
  • Ondersteunen van trajectbegeleiding bij het opstellen van het begeleidingsplan en dit samen elk half jaar evalueren.

Wie ben jij?
Je hebt een afgeronde MBO of HBO zorg gerelateerde opleiding (bijvoorbeeld SPV/SPH/SAW). Daarnaast heb je aantoonbare werkervaring als persoonlijk begeleider met onze doelgroep en affiniteit met forensische psychiatrie. Door je kennis en ervaring beschik je over medicatiekennis en heb je ervaring met medicatieverstrekking. Je bent minimaal 28,8 uren per week beschikbaar en in het bezit van een rijbewijs en een auto.

Als ervaren zorgprofessional ben jij in staat om cliënten te stimuleren en te motiveren en een goede sfeer te creëren op de groep. Je hebt sociale vaardigheden, die goed van pas komen bij het omgaan met fysiek geweld en verbale agressie van cliënten. Tijdens deze situaties werk je de-escalerend, handel je professioneel en treedt je adequaat op.

Als persoon ben je sterk in samenwerken en herken jij je in de volgende competenties:

  • Cliëntgericht;
  • Flexibel;
  • Betrokken;
  • Positief;
  • Oplossingsgericht.

Wat heeft De Bruggen jou te bieden?
Op basis van de werkzaamheden en verantwoordelijkheden en afhankelijk van jouw afgeronde opleiding en werkervaring is de functie van persoonlijk begeleideer  binnen De-Bruggen ingeschaald in schaal 6 van de CAO Sociaal Werk. Naast je maandsalaris ontvang je een loopbaanbudget, (afhankelijk van je leeftijd) vitaliteitsuren en een individueel keuze budget. Je individuele keuze budget bestaat uit vakantietoeslag, eindejaarsuitkering, bovenwettelijk vakantieverlof en tegemoetkoming premie ziektekostenverzekering.

Hoe verloopt de sollicitatieprocedure?
Stuur je motivatie en cv naar hr@bijdebruggen.nl. Je mag van ons een reactie verwachten. Wil je meer informatie dan kun je bellen met Cilla van Linschoten, HR-manager. Zij is bereiken op telefoonnummer 06-11464084. Twee sollicitatiegesprekken en een meeloopdag zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure. Ben je enthousiast geworden over de functie en onze organisatie dan ontvangen we graag jouw motivatie + cv en spreken we elkaar wellicht binnenkort!

VERVULD: Vacature: Persoonlijk begeleider A locatie de Havenstraat Veendam

Heb je ervaring met het begeleiden van cliënten op de groep met verslavingsproblematiek, psychische problemen en/of een verstandelijke beperking, staat bij jou de cliënt centraal en ben jij betrokken, positief en oplossingsgericht? Dan zijn wij voor onze locatie in Veendam op zoek naar jou!

Wie zijn wij?
De-Bruggen biedt beschermd wonen, dagbesteding en begeleiding op individueel- en groepsniveau. We zijn gespecialiseerd in het begeleiden van personen vanaf 17 jaar met een (complexe) meervoudige problematiek. Dit kan zich kenmerken door gedrags- en/of verslavingsproblemen. Ook kan er sprake zijn van een meervoudige diagnose van zowel een psychiatrische aandoening als een verstandelijke beperking. Iedereen met een hulpvraag is welkom, bij ons staat het individu centraal. Dat betekent dat we samen met de cliënt bekijken hoe we het beste kunnen ondersteunen. Tijdens het traject binnen De-Bruggen begeleiden we naar het gewenste niveau van zelfstandigheid aan de hand van een persoonlijk begeleidingsplan. Hierin richten we ons op verschillende leefgebieden volgens een oplossingsgerichte aanpak.

Wat ga je doen?
Als persoonlijk begeleider draag jij verantwoordelijkheid voor de dagelijkse gang van zaken op de groep. De zelfstandigheid en zelfredzaamheid van de cliënt en het verbeteren van het woon-, werk- en leefklimaat zijn onderdeel van de functie. Daarnaast bied je een ondersteunende en begeleidende rol uit de 11 leefgebieden van de zelfredzaamheidmatrix. Jij bevordert een veilige en prettige leefsituatie van de cliënt binnen De-Bruggen.

Als persoonlijk begeleider ben je in staat de zelfredzaamheid van cliënten te stimuleren en het zelfstandig functioneren van je cliënt te herstellen, behouden of ontwikkelen. Je biedt vraaggerichte ondersteuning en zorg op het gebied van de persoonlijke verzorging, wonen, huishouden en dagbesteding. De focus ligt hierin op het stimuleren van zelfredzaamheid. Dit wordt gedaan door de cliënt zoveel mogelijk doelgericht en oplossingsgericht te laten denken en werken. Het is van groot belang dat jij ervaring hebt met onze specifieke doelgroep om zo adequaat te kunnen reageren op de signalen, die jouw cliënt aangeeft. In deze veelzijdige functie werk je op de groep. Dat betekent dat je dag-, late-, weekend- en slaapdiensten werkt. Ook tijdens feestdagen.

Als persoonlijk begeleider houdt je je o.a. bezig met de volgende taken:

  • Begeleiden, stimuleren en activeren van de cliënten bij ADL- activiteiten;
  • Samen met de cliënt een begeleidingsplan opstellen;
  • Medicatieverstrekking o.b.v. de medicatiedeellijsten van de apotheek;
  • Observeren en activeren van cliënten in groepsverband en per individu op locatie in hun dagelijkse leefomgeving;
  • Doelgericht cliënten begeleiden aan de hand van methodieken;
  • Bieden van een ondersteunende en begeleidederol bij de 11 leefgebieden van de zelfredzaamheidmatrix;
  • Dagelijkse rapporteren over de activiteiten, het gedrag en begeleiding van cliënt;
  • Opstellen, bespreken en uitvoeren van het signaleringsplan;
  • Onderhouden van contacten met familie en/of andere dienstverlenende/ betrokken instanties;
  • Ondersteunen van trajectbegeleiding bij het opstellen van het begeleidingsplan en dit samen elk half jaar evalueren.

Wie ben jij?
Je hebt een afgeronde mbo of hbo zorg gerelateerde opleiding (bijvoorbeeld SPV/SPH/SAW). Daarnaast heb je aantoonbare werkervaring als persoonlijk begeleider met onze doelgroep. Je bent minimaal 28,8 uren per week beschikbaar verdeeld over 4 dagen per week en in het bezit van een rijbewijs en auto. Als ervaren zorgprofessional ben jij in staat om cliënten te stimuleren en te motiveren en een goede sfeer te creëren binnen de woonvorm. Je hebt sociale vaardigheden, die goed van pas komen bij het omgaan met fysiek geweld en verbale agressie van cliënten. Tijdens deze situaties werk je de-escalerend, handel je professioneel en treedt je adequaat op.
Als persoon ben je sterk in samenwerken en herken jij je in de volgende competenties:

  • Cliëntgericht;
  • Flexibel;
  • Betrokken;
  • Positief;
  • Oplossingsgericht.

Wat heeft De Bruggen jou te bieden?
Op basis van de werkzaamheden en verantwoordelijkheden en afhankelijk van jouw afgeronde opleiding en werkervaring is de functie van persoonlijk begeleideer binnen De-Bruggen ingeschaald in schaal 6 van de CAO Sociaal Werk. Naast je maandsalaris ontvang je een loopbaanbudget, (afhankelijk van je leeftijd) vitaliteitsuren en een individueel keuze budget. Je individuele keuze budget bestaat uit vakantietoeslag, eindejaarsuitkering, bovenwettelijk vakantieverlof en tegemoetkoming premie ziektekostenverzekering.

Hoe verloopt de sollicitatieprocedure?
Stuur je motivatie en cv naar hr@bijdebruggen.nl. Je mag van ons een reactie verwachten. Wil je meer informatie dan kun je bellen met Cilla van Linschoten, HR-manager. Zij is te bereiken op telefoonnummer: 06-11464084. Twee sollicitatiegesprekken en een meeloopdag zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure. Ben je enthousiast geworden over de functie en onze organisatie dan  ontvangen we graag jouw motivatie + cv en spreken we elkaar wellicht binnenkort!

Medewerker in beeld: Persoonlijk begeleider A Wenda van der Wijk

Wie ben je en wat doe je bij De-Bruggen?
Ik ben Wenda van der Wijk en werk sinds april 2022 bij De-Bruggen in Zuidlaren. Ik sta op afdelingen ABC als Persoonlijk begeleider A.

Een gemiddelde werkdag…
Ik ondersteun bij eetmomenten, dagelijkse schoonmaakklusjes, medicatie uitgeven, boodschappen doen en bij interne of externe afspraken. Tussendoor kan het zijn dat ik moet bijspringen bij allerlei andere taken. Dat vind ik juist zo leuk aan mijn werk!

Mijn expertise en kwaliteiten
Collega’s kunnen bij mij komen voor overleg wanneer ze twijfelen, vastlopen of gewoon af willen stemmen. Ik bekijk zaken altijd vanuit meerdere perspectieven en ik ben nooit te beroerd om een extra taakje op mij te nemen. Ik ben iemand die van aanpakken houdt, je zal mij dan ook niet vaak stil zien zitten.

Jullie mogen mij ’s nachts wakker maken voor..
Een vakantie naar de zon of Indiaas eten met een speciaal biertje!

Wat voor mij het werken bij De-Bruggen speciaal maakt zijn mijn fijne collega’s!