Vacature: Persoonlijk begeleider A (groepsverband) locatie Zuidlaren

Heb je ervaring met het begeleiden van cliënten op de groep met psychiatrische- en/of verslavingsproblematiek, staat bij jou de cliënt centraal en ben jij betrokken, positief en oplossingsgericht? Dan zijn wij voor onze locatie in Zuidlaren op zoek naar jou! 

Wie zijn wij?
De-Bruggen biedt beschermd wonen, dagbesteding en begeleiding op individueel- en groepsniveau. We zijn gespecialiseerd in het begeleiden van personen vanaf 17 jaar met een (complexe) meervoudige problematiek. Dit kan zich kenmerken door gedrags- en/of verslavingsproblemen. Ook kan er sprake zijn van een meervoudige diagnose van zowel een psychiatrische aandoening als een verstandelijke beperking. Iedereen met een hulpvraag is welkom, bij ons staat het individu centraal. Dat betekent dat we samen met de cliënt bekijken hoe we het beste kunnen ondersteunen. Tijdens het traject binnen De-Bruggen begeleiden we naar het gewenste niveau van zelfstandigheid aan de hand van een persoonlijk begeleidingsplan. Hierin richten we ons op verschillende leefgebieden volgens een oplossingsgerichte aanpak.

Wat ga je doen?
Als persoonlijk begeleider draag jij verantwoordelijkheid voor de dagelijkse gang van zaken op de groep. De zelfstandigheid en zelfredzaamheid van de cliënt en het verbeteren van het woon-, werk- en leefklimaat zijn onderdeel van de functie. Daarnaast bied je een ondersteunende en begeleidende rol uit de 11 leefgebieden van de zelfredzaamheidmatrix. Jij bevordert een veilige en prettige leefsituatie voor de cliënt binnen De-Bruggen.

Als persoonlijk begeleider ben je in staat de zelfredzaamheid van cliënten te stimuleren en het zelfstandig functioneren van je cliënt te herstellen, behouden of ontwikkelen. Je biedt vraaggerichte ondersteuning en zorg op het gebied van de persoonlijke verzorging, wonen, huishouden en dagbesteding. De focus ligt hierin op het stimuleren van zelfredzaamheid. Dit wordt gedaan door de cliënt zoveel mogelijk doelgericht en oplossingsgericht te laten denken en werken. Het is van groot belang dat jij ervaring hebt met onze specifieke doelgroep om zo adequaat te kunnen reageren op de signalen, die jouw cliënt aangeeft. In deze veelzijdige functie werk je op de groep. Dat betekent dat je dag-, late-, weekend- en slaapdiensten werkt. Ook tijdens feestdagen.

Als persoonlijk begeleider houdt je je o.a. bezig met de volgende taken:

  • (Zelfstandig) draaien van een caseload;
  • Begeleiden, stimuleren en activeren van de cliënten bij ADL- activiteiten;
  • Cliënten ondersteunen met het opstellen van begeleidingsplannen;
  • Medicatieverstrekking o.b.v. de medicatiedeellijsten van de apotheek;
  • Observeren en activeren van cliënten in groepsverband en per individu op locatie in hun dagelijkse leefomgeving;
  • Doelgericht cliënten begeleiden aan de hand van verschillende methodieken;
  • Dagelijkse rapporteren over de activiteiten, het gedrag en begeleiding van cliënt;
  • Opstellen, bespreken en uitvoeren van het signaleringsplan;
  • Onderhouden van contacten met familie en/of andere dienstverlenende/ betrokken instanties;
  • Ondersteunen van trajectbegeleiding bij het opstellen van het begeleidingsplan en dit samen elk half jaar evalueren.

Wie ben jij?
Je hebt een afgeronde Mbo of Hbo zorg gerelateerde opleiding (bijvoorbeeld SPV/SPH/SAW). Daarnaast heb je aantoonbare werkervaring als persoonlijk begeleider met onze doelgroep en affiniteit met forensische psychiatrie. Door je kennis en ervaring beschik je over medicatiekennis en heb je ervaring met medicatieverstrekking. Je bent minimaal 28,8 uren per week beschikbaar en in het bezit van een rijbewijs en een auto.

Als ervaren zorgprofessional ben jij in staat om cliënten te stimuleren en te motiveren en een goede sfeer te creëren op de groep. Je hebt sociale vaardigheden, die goed van pas komen bij het omgaan met fysiek geweld en verbale agressie van cliënten. Tijdens deze situaties werk je de-escalerend, handel je professioneel en treedt je adequaat op.

Als persoon ben je sterk in samenwerken en herken jij je in de volgende competenties:

  • Cliëntgericht;
  • Flexibel;
  • Betrokken;
  • Positief;
  • Oplossingsgericht.

Wat heeft De Bruggen jou te bieden?
Op basis van de werkzaamheden en verantwoordelijkheden en afhankelijk van jouw afgeronde opleiding en werkervaring is de functie van persoonlijk begeleideer binnen De-Bruggen ingeschaald in schaal 6 van de CAO Sociaal Werk. Naast je maandsalaris ontvang je een loopbaanbudget, (afhankelijk van je leeftijd) vitaliteitsuren en een individueel keuze budget. Je individuele keuze budget bestaat uit vakantietoeslag, eindejaarsuitkering, bovenwettelijk vakantieverlof en tegemoetkoming premie ziektekostenverzekering.

Hoe verloopt de sollicitatieprocedure?
Stuur je motivatie en cv naar hr@bijdebruggen.nl. Je mag van ons een reactie verwachten. Wil je meer informatie dan kun je bellen met Cilla van Linschoten, HR-manager. Zij is bereiken op telefoonnummer: 06-11464084. Twee sollicitatiegesprekken en een meeloopdag zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure. Ben je enthousiast geworden over de functie en onze organisatie dan ontvangen we graag jouw motivatiebrief + cv en spreken we elkaar wellicht binnenkort!

Kennismaken? Dat kan altijd!

Naar aanleiding van onze post van vorige week (https://lnkd.in/e8b86ixP) hebben wij veel vragen binnengekregen over onze organisatie, de locaties en bijbehorende doelgroep.

Heb jij vragen over onze organisatie of ben jij werkzaam voor een organisatie die opzoek is naar een passende doorstroomlocatie? Leg dan eens contact met Kaj Coenen. Hij komt graag kennismaken en meer vertellen over onze organisatie! Je kan hem benaderen via aanmeldingen@bijdebruggen.nl

 

Beschikbare plekken

Wegens uitstroom binnen onze woonvormen hebben wij beschikbare plekken! Deze plekken bevinden zich binnen onze locaties in Veendam, Wildervank en Zuidlaren. Wij bieden hier beschermd wonen aan voor cliënten met een indicatie vanuit de Wlz GGZ of VG, Forensische Zorg of de Wmo. Voor meer informatie kan onze website worden geraadpleegd (www.bijdebruggen.nl) of contact gelegd worden via aanmeldingen@bijdebruggen.nl of 0598-820990.

Voor veel studenten komt er weer een stageperiode aan.. naast stagiaires in de begeleiding hebben we ook vaak stagiaires binnen onze ondersteunende diensten. Denk hierbij aan studenten van de opleidingen bedrijfskunde of HRM. Om jullie een beeld te geven stelt vandaag onze HR-stagiaire Nanique Gierveld zich aan jullie voor.

Wie ben je en wat doe je bij De-Bruggen?
Sinds 4 september 2023 ben ik stagiair op de HR-afdeling op het kantoor aan de Van Stolbergweg. Ik ondersteun de afdeling en de manager met de HR-activiteiten en alles wat nog meer te maken heeft met personeelszaken. Het aankomende halfjaar voer ik voor school ook een aantal onderzoeken en opdrachten uit waar ik momenteel druk mee bezig ben!

“Je kunt me echt wel wakker maken voor een ritje naar de McDrive, even gezellig roadtrippen met een milkshake en een burger, heerlijk!”

Een gemiddelde werkdag..
Elke dag is weer anders.. Meestal start ik de dag met een kopje thee of koffie en loop ik mijn mailbox en de HR-mailbox door. Daarna maak ik een planning van al mijn taken en afspraken voor de dag. Ook krijg ik meestal wat verzoekjes aangereikt door collega’s en doe ik deze taken tussendoor. Ik heb dagelijks momenten waar ik aan mijn schoolopdrachten werk en momenten waar ik me stort op de HR-werkzaamheden.

Mijn expertise en kwaliteiten
Ik hou van creatief bezig zijn en maak daarom ook graag flyers, posters, en alles wat te maken heeft met grafische vormgeving! Ik maak overal wat leuks van. Je mag, als je hierbij hulp nodig hebt, altijd bij mij aankloppen. Ook vind ik het leuk om mensen te helpen en hou ik van gezellig kletsen.

Wat maakt het werken bij De-Bruggen speciaal?
De collega’s en de cultuur. Als stagiaire voel ik me hier echt gezien als een volwaardig werknemer en er wordt naar je geluisterd en je wordt gehoord. Ook staat openheid en eerlijk hoog in het vaandel wat ik erg fijn vind omdat dit ook aansluit bij mijn waarden.

VERVULD: Vacature: Trajectbegeleider locatie Zuidlaren

Ben jij de spin in het web wanneer er een nieuw traject voor een cliënt wordt opgestart? Voer jij gesprekken met ketenpartners, cliënten en collega’s en bewaak jij de voortgang van het begeleidingstraject? Dan bieden wij jou deze geweldige functie van trajectbegeleider aan bij onze locatie in Zuidlaren!

Wie zijn wij?

De-Bruggen biedt beschermd wonen en begeleiding op individueel- en groepsniveau. We zijn gespecialiseerd in het begeleiden van personen vanaf 17 jaar met een (complexe) meervoudige problematiek. Dit kan zich kenmerken door gedrags- en/of verslavingsproblemen. Ook kan er sprake zijn van een dubbele diagnose van zowel een psychiatrische aandoening als een verstandelijke beperking. Iedereen met een hulpvraag is welkom, bij ons staat het individu centraal. Dat betekent dat we samen met de cliënt bekijken hoe we het beste kunnen ondersteunen. Tijdens het traject binnen De-Bruggen begeleiden we naar het gewenste niveau van zelfstandigheid aan de hand van een persoonlijk begeleidingsplan. Hierin richten we ons op verschillende leefgebieden volgens een oplossingsgerichte aanpak.

Wat ga je doen?

We zijn per direct op zoek naar een enthousiaste, gedreven, betrokken collega met hart voor onze cliënten. Wat we verwachten is dat jij als trajectbegeleider in korte tijd de hulpvraag van de cliënt ontdekt, vaststelt en dit samen met de cliënt om weet te zetten in een individueel begeleidingsplan. Overzicht bewaken en behouden zijn belangrijke kwaliteiten in deze functie. Dit omdat je één van de eindverantwoordelijken bent voor het zorgtraject van de cliënt. Je werkt met een zeer diverse caseload waarin jij verantwoordelijk bent voor het coördineren van de begeleiding van de cliënten. Dit doe je samen met persoonlijk begeleiders. Hierin is het van belang om de administratie van zowel jezelf als je collega’s goed in de gaten te houden. Feedback hierin voorzien en ontvangen hoort daar ook bij.

Als trajectbegeleider houdt je je o.a. bezig met de volgende taken:

  • Inventariseren van de hulpvraag;
  • Begeleidingsplan opstellen en uitvoeren;
  • Signaleringsplan controleren en bijwerken;
  • Bijhouden van cliëntdossiers;
  • Onderhouden van contacten met familie en/of andere dienstverlenende/ betrokken instanties;
  • Initiëren en organiseren van zorgoverleggen;
  • Tijdig aanvragen, evalueren en bijstellen van indicaties.

Wie ben jij?

Je hebt minimaal een afgeronde hbo-opleiding en bent in het bezit van een rijbewijs en een auto. Hbo-opleidingen, die goed aansluiten bij deze functie zijn; MWD, SPH, SJD, Social Work, Toegepaste Psychologie, master Forensisch Sociale Professional of Ervaringsdeskundigheid in Zorg en Welzijn. Je hebt ervaring met de genoemde taken en onze doelgroep. Je hebt kennis van sociale systemen, sociaalwetenschappelijke theorieën, psychische en/of psychosociale problematiek en maatschappelijke ontwikkelingen. Je bent bekend met wet- en regelgeving t.a.v. WMO, WLZ, Forensische Zorg. Daarnaast heb je kennis van de methodieken neurolinquïstisch programmeren (NLP), oplossingsgericht werken, motiverende gespreksvoering, eigen kracht en ervarend leren.

Als persoon herken jij je in de volgende competenties:

  • Cliëntgericht;
  • Flexibel;
  • Betrokken;
  • Positief;
  • Oplossingsgericht.

Wat zijn de arbeidsvoorwaarden?

Op basis van de werkzaamheden en verantwoordelijkheden is de functie van trajectbegeleider binnen De-Bruggen ingeschaald in schaal 7 of 8 van de CAO Sociaal Werk. Dit is afhankelijk van je kennis en werkervaring. Naast je maandsalaris ontvang je een loopbaanbudget, vitaliteitsuren (afhankelijk van je leeftijd) en een individueel keuze budget (IKB). Je IKB bestaat uit vakantietoeslag, eindejaarsuitkering, bovenwettelijk vakantieverlof en tegemoetkoming premie ziektekostenverzekering.

De werkzaamheden zijn voor 32 uren per week verdeelt over vier dagen. Tijdens de feestdagen ben je beschikbaar voor een telefonische bereikbaarheidsdienst. De feestdagenplanning wordt ruim van tevoren gemaakt.

Hoe verloopt de sollicitatieprocedure?

Stuur je motivatie en cv naar hr@bijdebruggen.nl. Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Cilla van Linschoten, de HR-manager, via het telefoonnummer 06-11464084. Twee sollicitatiegesprekken en een meeloopdag(deel) zijn onderdeel van de sollicitatieprocedure. Ben je enthousiast geworden over de functie inhoud en onze organisatie dan ontvangen we graag jouw motivatie + cv en spreken we elkaar wellicht binnenkort!

Bedrijvenbezoek studenten Social Work

Afgelopen week kwamen er een aantal studenten van de hbo-opleiding Social Work aan de Hanzehogeschool Groningen een bezoek brengen aan ons bedrijf. Onze medewerkers Nick Dekker en Per Schone hebben met hun gesproken over hoe het beschermd wonen er in de praktijk uit ziet en welke werkzaamheden hierbij horen. Uiteraard volgde er tot slot een rondleiding door de beschermde woonvorm. Wij laten studenten en scholieren graag kennis maken met ons bedrijf, de zorg en het beschermd wonen in het algemeen. Ook zijn er regelmatig mogelijkheden om stage te lopen binnen ons bedrijf. Wil je meer informatie hierover? Leg dat gerust contact met onze HR-afdeling via het algemene nummer 0598-820990 of hr@bijdebruggen.nl

Vacature: interim manager woonlocatie Zuidlaren en trajectbegeleiding

Ben jij een warme, resultaatgerichte en empathische interim manager, die ervaring heeft met verandertrajecten binnen de zorg en wil jij graag samen met de collega’s de locatie Zuidlaren en  afdeling trajectbegeleiding toekomstbestendig maken? Reageer dan snel op deze vacature! 

Wie zijn wij?

De-Bruggen biedt beschermd wonen en begeleiding op individueel- en groepsniveau. We zijn gespecialiseerd in het begeleiden van personen vanaf 17 jaar met een (complexe) meervoudige problematiek. Dit kan zich kenmerken door gedrags- en/of verslavingsproblemen. Ook kan er sprake zijn van een dubbele diagnose van zowel een psychiatrische aandoening als een verstandelijke beperking. Iedereen met een hulpvraag is welkom, bij ons staat het individu centraal. Dat betekent dat we samen met de cliënt bekijken hoe we het beste kunnen ondersteunen. Tijdens het traject binnen De-Bruggen begeleiden we naar het gewenste niveau van zelfstandigheid aan de hand van een persoonlijk begeleidingsplan. Hierin richten we ons op verschillende leefgebieden volgens een oplossingsgerichte aanpak.

Wat ga je doen?

Voor een periode van zes maanden ga je aan de slag als interim locatiemanager voor de locatie Zuidlaren gecombineerd met de rol van interim manager voor de afdeling trajectbegeleiding.

Op de locatie Zuidlaren biedt het team van persoonlijk begeleiders begeleiding aan cliënten met gedrags- en/of verslavingsproblemen, die (tijdelijk) niet meer zelfstandig kunnen wonen. Een aantal cliënten hebben een forensische achtergrond. Het team van trajectbegeleiders is eindverantwoordelijk voor de zorgtraject van onze cliënten. Ze werken met een zeer diverse caseload waarin ze verantwoordelijk zijn voor het coördineren van de begeleiding van de cliënten. Dit doen ze samen met persoonlijk begeleiders van de locaties. Als leidinggevende van de trajectbegeleiders ben je de schakel tussen het MT en de trajectbegeleiders.

Als manager en persoon ben je betrokken en ben je in staat om medewerkers uit te dagen om zelf na te denken over oplossingen. Je hebt oog voor wat er leeft binnen de teams (Zuidlaren ongeveer 10 fte en trajectbegeleiding 3,5 fte) en stimuleert onderlinge verbinding in de teams. Je draagt verantwoordelijkheid voor het uitvoeren van beleid op de werkvloer. Ook voer je het HR beleid uit en bewaak je de gemaakte afspraken en budgetten. Je speelt een actieve rol in het onderhouden van in- en externe relaties. Je maakt onderdeel uit van het managementteam en levert een bijdrage aan het strategisch en uitvoerend organisatiebeleid. Ook ben je verantwoordelijk voor de KPI’s van de locatie Zuidlaren. Je werkt nauw samen met de afdelingen HR en Beleid & Kwaliteit. In deze functie kun je terugvallen op en leg je verantwoording af aan de algemeen directeur.

Wie ben jij?

Jij bent een coachende, verbindende en ondernemende leider met hart voor de zorg. Je bent gedreven en weet de juiste plannen op te stellen en om te zetten in concrete acties en resultaten. Om deze rol succesvol te vervullen is het van belang dat je ervaring hebt met het coachen en begeleiden van professionals bij de uitvoering van hun functie. Daarnaast heb je ervaring met verandermanagement. Ervaring in de zorg is belangrijk. Wij verwachten verder van jou dat:

  • Je in het bezit bent van een relevant hbo-diploma (bijv. richting (zorg)management);
  • Je enkele jaren relevante werkervaring hebt en op korte termijn beschikbaar bent voor een periode van 6 maanden;
  • Je niet bang bent voor weerstand of ongenoegen;
  • Je een duidelijke resultaatgerichte visie op zorg hebt.

Neem voor meer informatie contact op met Lars Coenen

Lars is algemeen directeur van De-Bruggen. Je bereikt hem via l.coenen@bijdebruggen.nl of via 06-23198330.

Hoe verloopt de sollicitatieprocedure?

Heb je interesse in deze interim opdracht, stuur dan je cv met motivatie naar hr@bijdebruggen.nl . In jouw motivatie lezen we graag waarom jij als interim manager bij ons wil komen werken. Eén of meerdere sollicitatiegesprekken en het opvragen van referenties maken onderdeel uit van de selectieprocedure.

Maatwerk

Binnen De-Bruggen praten we veel over maatwerk. We vinden het belangrijk dat alle cliënten de ruimte krijgen om, samen met de begeleiding, hun eigen wensen en mogelijkheden te ontdekken en aan te geven. Onze medewerkers zijn erin geschoold om, op basis van deze specifieke wensen en mogelijkheden, begeleiding aan te bieden.

Onlangs werd er in een artikel op Binnenlands Bestuur BV besproken hoe maatwerk kan worden vormgegeven. Het artikel geeft inzicht in mogelijkheden en voorbeelden en kan als inspiratiebron gebruikt worden door professionals binnen het werkveld, waaronder uiteraard onze eigen medewerkers.

Het artikel valt te lezen via https://lnkd.in/e_BK6zhi