Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mij aanmelden?
Dit kan het makkelijkst via onze aanmeldpagina. Je bericht komt dan via de mail bij ons binnen. Er wordt dan zo snel mogelijk contact met je opgenomen. Je kan ook telefonisch contact opnemen door te bellen naar 0598 – 820 990.

Wat kost het wonen bij De-Bruggen?
Om zorg te kunnen krijgen van ons heb je een indicatie of beschikking nodig. Dit kan vanuit de WMO, WLZ of vanuit DJI. Meestal betaal je een eigen bijdrage aan het CAK (Centraal Administratie Kantoor), de hoogte van deze eigen bijdrage is afhankelijk van o.a. je situatie en inkomen. Voor meer informatie over de eigen bijdrage kan je kijken op ww.hetcak.nl.

Mag ik mijn huisdier meenemen als ik bij jullie kom wonen?
Nee, huisdieren zijn niet toegestaan binnen onze woonlocaties.

Waar zitten jullie allemaal?
Wij hebben een beschermde woonvorm in Veendam, Wildervank en Zuidlaren. Ambulante begeleiding bieden we op meerdere plekken in de regio Veendam / Muntendam / Hoogezand, en in de regio Zuidlaren.

Ik ben ontevreden, wat moet ik doen?
Het kan altijd gebeuren dat je ontevreden bent over ons. Dat zouden we dan graag van je horen, zodat we er ook iets mee kunnen doen. Als je er met je contactpersoon niet uitkomt, kan je een klacht indienen via het klachtenformulier. Meer informatie over ons klachtenreglement vind je hier.

Beschermen jullie mijn gegevens?
Jazeker, wij beschermen alle gegevens volgens de AVG. Hoe we hiermee omgaan kan je lezen in het privacy statement.

Hoe lang duurt het traject?
Dit verschilt per persoon. We werken met begeleidingsplannen, waarin we jouw doelen vastleggen. Met je persoonlijk begeleider ga je gedurende het traject aan de slag om deze doelen te bereiken. Het kan zijn dat je nog bepaalde vaardigheden wilt leren en daarna wilt doorstromen naar een zelfstandige woonplek. Het kan ook zijn dat je wilt stabiliseren en langere tijd beschermd wilt/moet wonen. Het hangt dus helemaal af van je situatie, hulpvraag en indicatie.