Rondleiding

Huishoudelijk begeleider Zuidlaren

Loopt bij jou het huishouden altijd op rolletjes en wil je daar ook graag je werk van maken? Ga je graag met mensen om en ben je in staat anderen te begeleiden bij het netjes houden van hun leefomgeving? Dan zijn wij op zoek naar jou voor onze locatie in Zuidlaren.

Wat ga je doen?

Als huishoudelijk begeleider werk je samen met je collega’s aan de begeleiding van de cliënten. Jij richt je vooral op het huishoudelijke deel. Je helpt cliënten, volgens het begeleidingsplan, bij verschillende schoonmaakwerkzaamheden en bent het eerste aanspreekpunt voor huishoudelijke zaken. Je zorgt elke dag voor een schone en verzorgde woonomgeving voor onze cliënten.
Daarnaast houd je je bezig met onderwerpen zoals HACCP, legionella en voeding. Zie je dat er iets niet goed gaat of dat een cliënt extra hulp nodig heeft? Dan geef je dat door aan de persoonlijk begeleider. Een goede vertrouwensband met de cliënten is hierbij heel belangrijk.

Je werkt samen met je collega’s op de locatie waar de cliënten wonen.

Het team op de afdeling werkt hecht samen. Er zijn drie functies: huishoudelijk begeleider, groepsbegeleider en persoonlijk begeleider. Samen zorgen jullie voor de dagelijkse begeleiding van de cliënten. Iedereen heeft zijn eigen taakgebied, maar jullie werken op een gelijkwaardige manier met elkaar. Er is dus geen verschil in rang. Iedereen staat ingeroosterd in de dagelijkse diensten.

Bij De Bruggen ligt de nadruk op het vergroten van de zelfredzaamheid van de cliënt. Dat doen we door cliënten te helpen om zoveel mogelijk zelf oplossingen te bedenken en stappen te zetten. We gebruiken hiervoor de zelfredzaamheidsmatrix. Deze manier van denken en werken verwachten we ook van onze medewerkers!

Hoe ziet je dag eruit?

Als je binnenkomt, vraag je eerst even aan je collega’s of er bijzonderheden zijn. Daarna bereid je, meestal samen met één of meer cliënten, de lunch voor. Je eet gezellig mee en na de lunch ruim je samen met de cliënten alles op.
Daarna ga je op pad. Je hebt op een dag verschillende afspraken met cliënten, meestal bij hen thuis of op hun kamer, afhankelijk van waar ze wonen. Vaak doe je samen met de cliënt het huishouden. Soms is het nodig dat jij het (tijdelijk) even van de cliënt overneemt.
Rond drie uur sluit je aan bij de overdracht en vertel je wat je hebt meegemaakt. Samen met je collega’s en cliënten plan je een geschikt moment om boodschappen te doen.
Aan het eind van de middag bereid je met een paar cliënten het avondeten voor. Je zorgt dat alles klaarstaat zodat jullie rond half zes kunnen eten. Na het eten ruim je samen op en schrijf je je rapportage. Voordat je dienst eindigt, speel je nog een spelletje met een cliënt of drink je samen een kop koffie in de woonkamer.

Wat bieden wij jou?

  • Een bruto maandsalaris van € 2.266,- tot € 3.259,- conform schaal 3 CAO Sociaal Werk o.b.v. een volledige werkweek van 36 uur per week;
  • Een contract van 24 uur per week, voor de duur van 7 maanden inclusief 1 maand proeftijd, met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Vakantiedagen: wettelijk 4x de gemiddeld overeengekomen arbeidsduur per week + vitaliteitsuren (afhankelijk van leeftijd);
  • Individueel Keuze Budget (IKB) met o.a. vakantietoeslag (8%), eindejaarsuitkering (8,3%), extra toeslag (0,1%) en 26 uur bovenwettelijk verlof (bij een 36-urige werkweek);
  • Persoonlijk loopbaanbudget en opleidingsmogelijkheden;
  • Pensioenopbouw via het pensioenfonds Zorg en Welzijn;
  • Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals kortingen via FiscFree (bijv. fitness, telefoon, e-bike).

Wat heb je nodig?

  • Een diploma van een mbo-opleiding (niveau 2) met kennis van de huishoudelijke dienstverlenging en ervaring met cliëntgroepen.
  • Interesse in het werken met of rond onze doelgroep;
  • Je werkt met passie, toewijding en enthousiasme voor cliënten;
  • Je bent in het bezit van een rijbewijs.

Over De-Bruggen
De-Bruggen biedt beschermd en begeleid wonen voor personen vanaf 17 jaar met complexe, meervoudige problematiek. Dit kan variëren van gedrags- en verslavingsproblematiek tot een dubbele diagnose van psychiatrische aandoeningen en een verstandelijke beperking. Wij ondersteunen cliënten vanuit een individueel perspectief en begeleiden hen richting meer zelfstandigheid met een oplossingsgerichte aanpak.

en begeleiden hen richting meer zelfstandigheid met een oplossingsgerichte aanpak.

Sollicitatieprocedure 

Verras ons met je sollicitatie op een manier die bij jou past! Reageren kan via de link door op de knop ‘Nu solliciteren’ te klikken.

Solliciteren kan tot en met donderdag 6 november.
De sollicitatiegesprekken zijn vrijdag 14 november tussen 10:00 en 13:00 uur.

Een meeloopdag is onderdeel van de sollicitatieprocedure. Voordat je bij ons komt werken vragen we om verklaring omtrent gedrag (VOG) en een referentie van een leidinggevende.

Meer informatie?
Voor vragen over de functie of locatie, neem contact op met Kaj Coenen, locatiemanager, op 06-44050779.
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen met Harmanna Blik, HR-adviseur, op 06-42954470.

 

Medewerkers in beeld

Ben je benieuwd naar onze medewerkers of hun werkdag?
Klik dan op één van de onderstaande verhalen.

Medewerker in beeld: Persoonlijk begeleider A Per Schone
Medewerker in beeld: Persoonlijk begeleider A Dudley Stella
Vera, trajectbegeleider Havenstraat, vertelt over haar werkdag